Nagyobb lábtér, némi privát tér és
konnektor azoknak, akik dolgozni szeretnének. Mindezt elég korrekt áron.
Bár eredetileg az üzleti célból utazóknak találták ki, nem
csodálkoznék, ha végül is tülekednének érte az utasok, egyszerűen, mert
jó. Persze azt is megmutatja, hogy az európai légitársaságoknak át kell
gondolniuk a business class árazásukat, feltéve, hogy keresni akarnak.
Nézzük a lényeget: 8500 forint
szakaszonként (annyi, amennyiért a Ryanair felveszi a feladott csomagot -
csak az összehasonlíthatóság kedvéért), minimum hat centivel nagyobb
lábtér, negyven százalékkal tovább dönthető ülés, a középső hely üresen
hagyva, némi privát teret biztosítva az utasnak, s ami talán a
legfontosabb, egy apró kis szerkezet az ülések alatt: a konnektor. Két
óránál hosszabb járatokon bizony már nagyon hasznos egy ilyen, hiszen a
ma használt laptopok többsége ennyi idő alatt merül le, leszámítva a
drágább gépeket, a MacBook Air-t és az ultrabookokat...
A business után az első néhány sor ez a
zóna, s egyértelmű, hogy az üzleti célból economy osztályon utazók
igényeire adott - egyébként ütős választ - a KLM. Az, hogy hamarabb
leszálhassanak a gépről, hogy dolgozni tudjanak, s hogy legyen némi
privát terük, akár a cuccaik ülésre pakolására, akár csak úgy, mind az ő
igényeiket elégíti ki. Ám ezért az árért mindenki más is foglalni fogja
a comfort helyeket, különösen egy hosszabb járaton.
Mindez persze azt is mutatja: a
business class európán belüli utazásoknál nem működik -csak a hosszú
távon business jeggyel utazók veszik igénybe, amíg az indulási pontjuk
és az amszterdami átszállás között repülnek. Aki Európán belül repül,
nagyjából ennyit igényel, amit most az eco comfort kínál.
Ráadásul, Flying Blue elite tagok az árból kedvezményt kapnak: az arany 50, az ezüst 25, a platina 100 százalékot ér.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése